Thursday 14 February 2013

Assamualaikum dan Salam kerinduan.. ewah.. ewah
   Lama tidak  menulis di blog setelah selesai asignment.....hu,....keputusan exam dah dapat pun. Alhamdulillah walaupun tak cemerlang tapi.....lulus dengan jayanya...eh mcm riak  dan perasan pulak.
Hari ni nak berkongsi pengalaman...tentang perjalanan ke key ell dengan menaiki komuter. Maklumlah dah agak lama tak naik komuter. Biasa pi key ell dengan lakiku tak pun dengan drebar tak bergaji s si miah dan si fatin. Hari nak jalan dengan dengan anak-anak terunaku....
   Masa pi aku duduk kat coach wanita.. nak rasa pengalaman duduk bersama kaum sejenis. Teruja pulak rasanya..... tapi rasa teruja tenggelam timbul rasa menyampah tengok kaum pendatang ni suka-suka duduk kat coach wanita.  Muka depa tak ada rasa malu dan bersalah pun.... selamba giler..... Makin sakit hati depa duduk sebelah kaum hawa pulak. Sindi rpun buat bangang je... Tapi memang bangang pun dia orang ni kalau pandai, depa tak datang merempat kat negaraku tercinta ini. Baik depa keje engener kat dekat negara depa kan.
  Sampai kat BSS tukar naik LRT pulak.. Wah rasa terujaku timbul balik sebab tak pernah naik LRT. Sian aku. umur dah 43 baru rasa naik. Memang memalukan sebenarnya..... . Masa nak naik tren aku dah keliru nak naik arah mana.. sadis betul... Anak aku pi tanya.... dia kata kanan.. wah kanan nak pi sri petaling tapi aku nak pi sogo..... Haru betul
  Naik tren okey je orang tak ramai.... siap sembang dengan minah saleh yang datang melancong. Peramah walaupun bahasa orang putih ku tunggang langgang. Nasib baik dia faham.... Masa kat jamek anak kau buat perangai muntah pulak dalam tren... wah betul... trajis... bau satu macam nasib baik orang tak ramai.... Sampai sogo pi toilet dulu.... aku cuci-cuci mata tengak hanbeg....Pokonan satu hanbeg LV. eh bukan....GL kalau x silap tapi harga mak datuk rm 700. Kirim salam aje.. duit cukup nak makan dan tambang balik. Lupa saja dunia semata-mata.
 Syok -syok cuci mata ada orang cuit aku....mak jejaka yang aku tak kenali. Cakap dengan aku nak minta duit rm 27 motosikal rosak. Terkejut aku... aku tengok macam semacam je mamat ni terus aku cabut dengan anak terunaku pi kodai buku. Nak guna baucer buku I Malaysia. Terima kasih ye. Anak aku beli sebuah buku rm 80 hinggit lepas tu  dia suruh mamanya guna baucer dia dan bayar balik kat dia guna cash money. wah bijak anak aku cari duit...Dia ketuk mak dia.  Nasib baik anak aku...
  Lepas tu aku pi makan kat Ani Sup Utara. Mak datuk sambal belacannya boleh tercabut nyawa dek kepedasannnya. Ngeri aku.... kang terberak-berak pulak anak aku dalam tren... cukup-cukup sudah terberak kat Padang Besar.Anak-anak aku ni suka cipta keajaiban... yang meloyakan nyawa aku..
   Dalam perjalanan nak balik singgah kat sogo.... lepak jap tengak anak muda kita cari rezeki dengan menyanyi sambil memetik gitar kapak dan meniup seruling.Wah hebat... cari rezeki yang halal...Terhibur sekejap....nasib baik cepat insaf...terus blah balik...




    

No comments:

Post a Comment